Alma tõi esimesena Eestis toiduainete turule mõiste Clean Label ehk eestikeeli "puhas etikett". Tegu on laias maailmas levinud mõiste ning trendiga, mis vastab kõige paremini nende tarbijate soovidele, kes soovivad osta kõige lihtsamaid, puhtamaid ja naturaalsemaid tooteid.
Puhta etiketi mõistet kasutavad toidu- ja joogitootjad toodete puhul, mis on valmistatud vaid kõige lihtsamatest tarbijale arusaadavatest komponentidest. Seega on Clean Label märge pakendil garantiiks igale ostjale, et tegu on võimalikult puhta, lihtsa ja ausa tootega, mis vastab alljärgnevatele tingimustele:
- toode ei sisalda lisaaineid/ säilitusaineid;
- toode sisaldab ainult neid komponente, mida leiad oma kapist/poeriiulilt;
- tootel on võimalikult lühike koostisainete nimekiri;
- toode on lihtne, seda on võimalikult vähe töödeldud.
Mõiste puhas etikett/Clean Label kasutamine toodetel pole küll veel seadustega reglementeeritud, kuid siiski kehtib siin üheselt mõistetav seaduspära: puhta etiketiga tooteks saame kutsuda toodet, mis ei sisalda aineid, mida me ei tunne. Puhta etiketiga toodete koostisosade seast puuduvad kõik kahtlaselt kõlavad lisaained, näiteks "kunstlikud" või töötlemist vajavad komponendid.
Puhta etiketi/Clean Label trend sai alguse aastatuhande vahetusel Suurbritanniast, kus toiduainetöösturid otsustasid tulla vastu üha kasvavale tarbijatehulgale, kes olid mures toidus sisalduvate E-ainete ja nende mõju pärast oma tervisele. Tänaseks on trend levinud kõikjal maailmas. Euroopas on aktiivseim uute Clean Label toodete väljastaja jätkuvalt Suurbritannia, kellele järgnevad Saksamaa ja Prantsusmaa. Üha enam on Clean Label toodete populaarsus kasvamas ka Venemaal, Skandinaavias ning Baltikumis.
Valio Clean Label tootevalik
Valio tootevalikust leiad puhta etiketiga toodetest näiteks jogurtismuutid, rohke marja- ja viljasisaldusega jogurtimaiused ning Alma kreeeka jogurtid.